Hemsedal - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Hemsedal - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Hemsedal

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

04 Augustus 2011 | Noorwegen, Hemsedal

Gisteravond het weerbericht gezien van de Noorse Piet P. en de Noorse Helga van L. Aangezien Noorse Piet veel meer zon had ingetekend, hebben we ons geld ingezet op Noorse Piet. De ochtend begon zonnig (yes Piet), daarna een klein buitje regen (puntje voor Helga) en daarna weer fijne opklaringen (toch een gelijkspel). We starten de dag met een bezoek aan het VVV kantoor. In de welkomstenvelop zit heel veel informatie, maar we hebben toch nog wat vragen. We halen o.a. het top 20 wandelgidsje. In de omgeving van Hemsedal zijn veel wandelroutes, waarbij er een selectie is gemaakt van 20 routes. Deze varieren van heel makkelijk tot lekker pittig. Het leuke van de routes is dat elke top zijn eigen "stempel" heeft. In het wandelgidsje kun je alle gelopen wandelingen afstempelen. Dit maakt het voor kinderen erg uitdagend om de top te halen! Daarnaast heeft elke top een gastenboek. Wij kiezen vandaag voor de route Venashovda (top 988 meter). Het is een leuke wandeling van ongeveer 2 uur. Senna is een echte klimgeit en ook Severine doet op de vlakke stukken haar best. We bereiken na ongeveer 1.15 uur de top en hebben een heel mooi uitzicht op de bergen en de vallei. Senna stempelt trots het boekje en Niels schrijft onze namen in het gastenboek. Na het eten dalen we weer af. Dit gaat lekker snel, binnen 50 minuten staan we weer bij de auto. Net op tijd want het begint te spetteren. We rijden langs de Rjukandefossen waterval en lopen hier ook naar toe. Een mooie waterval met een gammele hanging bridge. Daarna rijden we terug naar het centrum en doen nog even snel wat boodschappen. Er is een Nederlandse bakker (lekker vers tijgerwit brood gehaald!) die naast de bakkerij een kleine lunchroom heeft. We drinken een bakje koffie met een lekker taartje en kletsen wat met de eigenaren. We rijden terug naar het huisje en Senna wil heel graag in bad en ach het is vakantie.......

• 04 Augustus 2011 - 14:33

Rob En Marianne Snip:

Hallo luitjes,

Aan de berichten te zien is er internet.. Hoera voor deze ontdekking.

Wat fijn dat jullie een hot tub hebben, een klein beetje sparen en een hot tub kan zo bij jullie in de tuin staan... Sensev zal oma eens pap en mam praten???

Hier is het weer lekker, met zon.

Veel plezier groetjes en xxxx
    opa en oma Simba

• 04 Augustus 2011 - 18:58

Ilse:

Vers tijgerbrood en je afbakbroodjes dan....
    De foto's zien er prachtig uit wat een mooie omgeving. Nu weten we waar we ook een keer heen kunnen gaan.
    Veel plezier nog.
    groetjes Ilse, Bas, Wes en Miel

• 05 Augustus 2011 - 10:28

Mirella Snip:

@Ilse, de afbakbroodjes zijn bijna allemaal op! Gelukkig zitten we nu dichtbij een dorp. Niels kan van de week zijn wintersport-ochtend-taak weer ten uitvoer gaan brengen!!! Best lekker hoor een vers wit sneetje tijgerbrood met pindakaas!

• 06 Augustus 2011 - 09:39

Brigit:

Hoi vrienden!

Wat ziet het er prachtig uit daar!
    Mooie foto's: vooral die van Niels; ik ben verliefd man! (nog geen blonde haren gevonden?)
    Nog heel veel plezier met elkaar.

Liefs, Brigit.