Een regenachtige dag in Hemsedal - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Een regenachtige dag in Hemsedal - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Een regenachtige dag in Hemsedal

Door: sensev

05 Augustus 2011 | Noorwegen, Hemsedal

Als we de gordijnen openen, zien we donkergrijze wolken door het dal van Hemsedal gaan. Als we nog beter kijken zien we een hele fijne motregen. Jammer, maar ook dat kan gebeuren. We doen het extra rustig aan. Senna en Severine houden om 10.30 uur een schuimparty in de jacuzzi! Daarna gaat Severine lekker slapen zodat we 's middags op pad kunnen. Het weer klaart even op, maar als we in de auto stappen begint het weer zachtjes te regenen. We gaan naar een mountain farm in het plaatsje Ulsak, net buiten Hemsedal. Hier kun je 's middags om 17.00 uur de boerin helpen met het binnenhalen en voeren van de beesten, maar ze vragen hier ook een vrij hoog entreebedrag voor. Aangezien we in het bezit zijn van de Hemsedal card kun je voor 17.00 uur de boerderij gratis bezichtigen. Misschien komt het door het weer, maar het ziet er miserabel uit. De beestjes zijn wel leuk, maar het is niet echt bijzonder te noemen. We rijden weer terug richting Hemsedal en komen onderweg het Hemsedal Bygdatun tegen. Een klein museum met gerestaureerde gebouwen uit 1730. Het museum is al dicht als wij aankomen, maar we krijgen toch een goede indruk van het geheel (openlucht museum). Tevens is het museum het startpunt van de "Top 20 wandelroute" naar Geiteberget. Ondanks de motregen wagen we het erop. Het is een leuke wandeling. Lekker klauteren, glibberen en glijden over de rotspaden. Ondanks de regen hebben we enorm veel plezier. Helaas kunnen we niet genieten van het uitzicht, vanwege de mist. We halen snel onze stempel en gaan weer naar beneden. Een hele toer, maar het verloopt prima. Ook Senna doet weer heel goed zijn best! Snel bij de Kiwi (ja, Bas ik heb weer een voordeelpas weten te scoren) boodschappen gedaan en op naar huis! Moe, rozig, maar zeer voldaan komen we aan in ons huisje in Hemsedal. Ondanks de regen hebben we vandaag genoten!

• 06 Augustus 2011 - 17:35

Monique Hilverink:

Hoi hoi,

Wauw ziet naar uit dat jullie je goed vermaken en wat een mooie fotos!!! Wij zijn net terug van Vancouver island was ook weer heerlijk we skypen snel als jullie weer thuis zijn.
    Liefs en een dikke knuffel Mike,Mo en de kids

• 07 Augustus 2011 - 09:19

Rob En Marianne Snip:

Deze foto geeft een goed beeld hoe weer was. Je kunt de foto zo opsturen naar naar een wedstrijd over vakantiefoto's. Hij is gewoon hartstikke leuk.

En zoals je schrijft een buitje regen hoort er ook bij....

groetjes,
    Opa en oma Simba

PS het regent hier ook pijpestelen, dus jullie missen niets...

• 07 Augustus 2011 - 12:16

Bas:

Weer een voordeelpas, past die nog wel in je portemonnee.
    Zeker naast die Hemsedal card.