Senna & Severine zoeken het hoger op! (Hemsedal) - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Senna & Severine zoeken het hoger op! (Hemsedal) - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Senna & Severine zoeken het hoger op! (Hemsedal)

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

06 Augustus 2011 | Noorwegen, Hemsedal

We hebben weer mazzel met het weer! De zon doet heel goed zijn best om de laatste mistflarden uit het dal te verjagen. We gaan vandaag met de skilift van het Hemsedal Ski Center omhoog! Een nieuwe ervaring voor Senna en Severine, voor ons is het meer in de stemming komen van wellicht een wintersportvakantie. In het dal is het lekker warm, boven is het iets frisser maar prima te doen. We volgen vandaag de route richting de bergtop Totten (1497 meter). We lopen voortvarend en genieten van de mooie omgeving. Op een geven moment wordt het terrein wat nat en zakken zowel Niels als Mirella diep weg in de blubber. Lekker hoor natte schoenen en sokken. Iets verderop moeten we door een stukje water lopen. Er is behoorlijk veel stroming in het water, we staan namelijk in een waterval! Naast ons stort het water naar beneden. De kinderen vinden het waanzinnig, maar mmmm, ehhh klopt dit wel? Een blauwe route is een vrij gemakkelijke route en nu we erover nadenken hebben we al een tijdje geen blauwe aanwijzingen gezien.....Goed! Dan lopen we maar onze eigen route en volgen het pad van de schapen die her en der staan te grazen. Het is een leuke toch, maar we willen natuurlijk wel de stempel halen. We pakken de skiplattegrond er maar bij en zien dat we vrij ver uit de route zijn. We geven niet op en steken dwars over in de richting van de Totten top. Hier moeten we behoorlijk voor klimmen en klauteren. Dit lijkt wel een zwarte route! Senna vindt het waanzinning en geniet volop van het avontuur. Severine doet ook goed haar best en blijft heel rustig op de nek van Niels zitten. Uiteindelijk komen we weer uit op de blauwe route en halen we de top en de stempel!! Senna begint wat moe te raken en dat is niet gek. Het vooruitzicht op een lekkere warme wafel houdt hem gemotiveerd. We lopen de blauwe route terug richting de skilift en het bergrestaurant. De warme wafels, grote chocoladekoek en muffin smaken heerlijk! Daarna stappen we weer in de stoeltjeslift en dalen rustig af. We hebben een mooi uitzicht op het dorp Hemsedal en zien nog meer watervallen in de buurt. We halen de laatste boodschappen voor het weekend en gaan daarna snel naar het huisje! Nog even het reisdagboek bijwerken en daarna genieten van de zon. Tot de volgende keer!

• 07 Augustus 2011 - 09:20

Rob En Marianne Snip:

De nieuwe generatie wintersporters in wording...

Jong geleerd oud gedaan.

xxx Opa en Oma Simba

PS Leuke foto's

• 08 Augustus 2011 - 14:11

Erik En Colinda:

Hé Buurtjes, dit klinkt als de ultieme vakantie zoals jullie hem voor ogen hadden!!! Mooie foto's en leuke verslagen! Geniet er nog even met volle teugen van en dan zien we jullie wel weer de straat inrijden. Dikke kus voor de kids (ook voor jullie hoor)!! Erik en Colinda