Hemsedal - Laerdal - Hemsedal - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Hemsedal - Laerdal - Hemsedal - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Hemsedal - Laerdal - Hemsedal

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

07 Augustus 2011 | Noorwegen, Hemsedal

De laatste paar dagen zijn we aan de hand van de weersvoorspellingen aan het bepalen wanneer we naar Flam gaan. Dit wordt een lange, maar hopelijk mooie dag met de Flamsbana en een boottocht door het Aurlandsfjorden/Naeroyfjord. We hopen op mooi weer, maar de voorspelling zijn niet bijzonder. Vandaag gaan we daarom naar Laerdal. In tegenstelling tot het weerbericht is het lekker zonnig, even denken we "hadden we dan toch maar vandaag naar Flam moeten gaan?" maar goed het blijft zo. De route is wederom geweldig en we zijn gestopt met het tellen van de watervallen die we onderweg tegenkomen. Onderweg komen we ook nog een grote kudde geiten tegen. Is weer eens wat anders dan slapen schapen tegen de vangrail! In Laerdal bezoeken we het Norsk Villaks Senter, een museum over wilde zalm. Zeer informatief en ook interessant omdat je een aantal zalmen kunt zien zwemmen. Laerdal staat zeker in Engeland bekend als een zeer goede locatie om zalm te vangen. Bij het vissen op zalm heb je net als bij het golfen een "caddy". Dit is een lokale inwoner die veel kennis heeft over waar de vissen zwemmen, welke hengel, aas etc. je het beste kunt gebruiken etc. Na afloop hadden we wel trek in.....gerookte zalm! Gelukkig was er een eettentje open, met heerlijke broodjes en wraps. Jammie! Daarna zijn we via de toeristische route teruggereden naar Borgund, waar een staafkerk staat. Het is een van de best bewaarde staafkerken en zeker de moeite van een bezoek waard. In de staafkerk, stond een gids die e.e.a. toelichtte, waardoor het nog interessanter wordt. Helaas was het mooie zonnige weer omgeslagen en hebben we alle foto's in de regen gemaakt. Aan het einde van de middag waren we weer terug in Hemsedal en morgen, morgen dan gaan we naar Flam!