Vierli Hyttegrend - Reisverslag uit Rauland, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Vierli Hyttegrend - Reisverslag uit Rauland, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Vierli Hyttegrend

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

30 Juli 2011 | Noorwegen, Rauland

Na een heerlijk ontbijt op het terras hebben we afscheid genomen van ons appartement in Spangereid. Vandaag staat er een mooie dagtocht op de planning richting Rauland. In Vigeland halen we nog een paar boodschappen en is het bij de kassa weer schrikken. Noorwegen is echt duur! Met de kaart van Dick Vet op schoot cruisen we langs allerlei mooie plaatsjes. We rijden langs langgestrekte meren, hoge/steile bergwanden, over smalle bergweggetjes, door het bos en genieten volop. Onderweg maken we een koffiestop en trakteren we ons zelf op een Oreo ijsje en een lekkere wafel. Kort na de koffiestop zien we een grote waterval en hier moeten we natuurlijk ook even stoppen. Het weerbeeld begint langzaam te veranderen. De zon maakt plaats voor grijze wolkenvelden en een spatje regen. De kinderen doen een lekker tukkie en rond 15.30 rijden we de parkeerplaats op van onze tweede bestemming. We zijn beland in Rauland, eigenlijk net buiten Rauland. Je kunt onze plaats van bestemming het beste beschrijven als een dalstation van een ski-oord. Ons huisje lijkt op een Hans en Grietje huisje met gras op het dak. Het uitzicht is fantastisch (foto volgt snel). Senna en Severine gaan nog snel even naar de speeltuin, maar dan begint het te regenen. We eten 's avonds lekker pasta en na een douche gaan de kinderen naar bed. Wij gaan vanavond kijken wat we de komende dagen gaan doen, er valt hier veel te veel te beleven!

• 30 Juli 2011 - 19:44

Marianne En Rob:

Hallo luitjes,

Heerlijk weer van jullie te horen. Wat een leuke foto's heb jullie erbij gedaan, vooral de waterval is schitterend. Veel plezier op de tweede stop en dat weer snel op klaart.
    groetjes,

Opa en oma Simba