Dagtocht Rjukan (Vierli Hyttegrend) - Reisverslag uit Rauland, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Dagtocht Rjukan (Vierli Hyttegrend) - Reisverslag uit Rauland, Noorwegen van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Dagtocht Rjukan (Vierli Hyttegrend)

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

31 Juli 2011 | Noorwegen, Rauland

We hebben heerlijk geslapen in onze nieuwe Hytte. Helaas is Severine op tijd wakker, maar dat is ook niet zo gek met gordijnen die heel veel zonlicht doorlaten. Na een lekker ontbijtje zijn we vertrokken richting Rjukan, een stad 30 km verderop. Rjukan is in de Tweede Wereldoorlog bekend geworden vanwege de sabotage van de zwaar water fabriek (zwaar water is een onderdeel voor het produceren van een atoombom). Wij hebben vandaag de berg Gaustatoppen (1883 meter) bezocht. Je kunt naar de top wandelen, maar je kan ook gebruik maken van een tram/treinbaan (dwars door de berg). Wij hebben gekozen voor de laatste optie. Een technisch hoogstandje, maar als je last hebt van claustrofobie is dit ritje geen aanrader. Eenmaal op de berg heb je een geweldig uitzicht en kun je heerlijke wafels eten! De kinderen hebben een steen uitgezocht, die een speciale Gaustatoppen stempel heeft gekregen. Een mooi aandenken voor thuis. Na de afdaling hebben we in Rjukan boodschappen gedaan en wilden we een korte wandeling maken. Helaas konden we geen geschikte wandelroute vinden en daarnaast begon het flink te spetteren. Eenmaal terug in ons huisje brak de zon weer door en konden we nog heerlijk lang genieten van het zonnetje op het bankje.

• 02 Augustus 2011 - 06:35

Marco:

Beste Mirella,

Je zit mooi op dat bankje, maar zie ik nu dat het een extra dikke LINDA is? Hoe lang kun je deze vasthouden?

Groet,

Marco

• 05 Augustus 2011 - 10:30

Mirella Snip:

@Marco. Deze keer geen dikke Linda, maar haar oudere (en dunnere) zusje Flair! In Hemsedal mis ik de Linda wel weer in de jacuzzi!!

• 05 Augustus 2011 - 10:30

Mirella Snip: