Willkommen Wildkogel - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Willkommen Wildkogel - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Willkommen Wildkogel

Blijf op de hoogte en volg Mirella

14 Augustus 2012 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

We beginnen de dag met lekkere verse broodjes van de bakker. Helaas heeft onze vaste broodjes-ophaal-man ook vakantie, waardoor ik de Sjaak ben. Maar goed het is maar een klein stukje lopen, het zonnetje schijnt en het uitzicht is fijn. Vandaag zoeken we het wat dichter bij huis. We rijden naar het dorpje Neukirchen en gaan met de Wildkogelbahnen de bergen in. Zaten we gisteren op 1753 meter. Vandaag stappen we op 2100 meter uit. Zoals gebruikelijk beginnen we met koffie en wat lekkers. Ik zit met de kindjes buiten bij het speeltuintje, Niels gaat het lekkers halen. De service van dit bergrestaurant is zo goed, dat de ober met onze bestelling achter Niels komt aanlopen. We lopen van het bergrestaurant bij de lift naar het Wildkogelhaus. Een mooi pad op de berg om rustig te beginnen. Senna is helemaal in zijn element, Severine heeft iets meer aanmoediging nodig en Mads ligt lekker te slapen in de draagzak. Bij het Wildkogelhaus is ook weer een speeltuintje. Hier eten we lekker onze broodjes en genieten van het uitzicht. We zien in de lucht zweefvliegtuigen en paragleiters. Vanaf het Wildkogelhaus kun je naar het Mittelstation lopen. De route loopt bergafwaarts over stenen, smalle paadjes en een klein stukje door het bos. We komen onderweg kleine watervalletjes tegen en Senna heeft wel 139 paddestoelen geteld. Het laatste stukje gaan we met de gondel omlaag en kunnen we even lekker uitrusten. We zijn wel een beetje moe geworden van het wandelen in het warme weer. Eenmaal weer terug in het huisje is de batterij van Senna en Severine weer opgeladen. Tijd voor het zwembad! We plonsen lekker in het water en glijden tig keer van de glijbaan. Niels en Mads komen wat later en Mads heeft voor het eerst een zwembroek aan. Hij heeft het al snel gezien in het peuterbad. 's avonds eten we lekker in het huisje en spelen Senna en Severine met de kinderen van de buren. Wederom een heerlijke dag!

• 16 Augustus 2012 - 21:05

Ilse :

Een kortingspas ...zo Mirella ...
    Maar dat verhaal van die broodjes haalman die vaknatie heeft ....
    dat kan echt niet, ieder heeft zo zijn taak.
    Maar met iets lekkers halen maakt ie het dan weer een beetje goed.

Zwembad met glijbaan. zo zo.

Zoals ik het lees klinkt Oostenrijk best aardig maar Miel misschien even een jaartje ouder worden want dat is niet zo'n beste wandelaar. Als is het wel weer een beste fietser want vandaag fietste hij voor het eerst los. Maar een berg op fietsen zal ook wel weer niet zijn ding zijn.
    En ik beklim mijn eigen berg wel. Nee daarmee bedoel ik niet Bas maar mijn laddertje.
    Laddertje op laddertje af. Al is nu het meeste wel gedaan en dat is toch wel erg fijn. Kunnen we van het weekend van het mooie weer genieten. tropische temperaturen!!!

geniet van jullie vakantie