Rauriser Hoch Alm Bahnen - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Rauriser Hoch Alm Bahnen - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Rauriser Hoch Alm Bahnen

Blijf op de hoogte en volg Mirella

13 Augustus 2012 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

Jawel Bas en Ilse, we hebben weer een kortingskaart en daar moet je goed gebruik van maken! We maken vandaag een uitstapje naar het plaatsje Rauris. Het plan is om de greifvogelschau te bezoeken. Deze show is boven op de berg dus we moeten met de kabelbaan omhoog. Aangekomen in Rauris zijn we net te laat. Ook de mensen van de kabelbaan moeten eten, dus hij is gesloten. Aangezien we nu moeten wachten besluiten we om ook maar wat te gaan eten. Na ons broodje lopen we het centrum van Rauris in en scoren we in de uitverkoop voor Senna en Severine hele gave bergschoenen. We moeten Severine nog wel even overtuigen. De schoenen hebben wel roze accenten, maar geen hartjes (ja mevrouw weet wat ze wilt). In 15 minuten zijn we boven, wat een prachtig uitzicht. Op het terras nuttigen we een lekker bakje koffie met apfelstrudel en daarna begint de greifvogelschau die erg indrukwekkend is. We zien een uil, een valk en een steenarend. De uitleg is in het Duits, maar is prima te volgen. Hierna gaan we weer met de kabelbaan naar beneden. Het is vrij druk op de weg, dat is wel jammer want hierdoor duurt de terugreis naar Wald om Pinzgau erg lang. Uitgehongerd komen we thuis, gelukkig is een pasta maaltijd snel gemaakt!