Dagtocht Wald im Pinzgau-Kirchberg-Leogang-Wald im - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Dagtocht Wald im Pinzgau-Kirchberg-Leogang-Wald im - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Dagtocht Wald im Pinzgau-Kirchberg-Leogang-Wald im

Blijf op de hoogte en volg Mirella

22 Augustus 2012 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

Aangezien we redelijk dicht in de buurt van Kirchberg zitten, wil ik heel graag even langsrijden. Best grappig om deze wintersportplaats in de zomer te zien. Ik herken de meeste hotels en pensions nog, leuke herinneringen schieten direct door mijn hoofd. We laten Kirchberg achter ons en rijden door naar Leogang. Hier willen we met de Leoganger Bergbahnen naar boven. In het dal staat een warme bries, boven is het behoorlijk fris. Aangezien het al wat later in de middag is, doen we deze keer geen wandeling, maar gaan we lekker een paar keer rodelen. Het is een simpel baantje, maar wat geeft het. Senna wil in ieder geval nooit meer met z'n moeder rodelen want ik rem te veel (ja hij heeft zijn naam mee!). We willen weer met de gondel terug naar het dal gaan, maar dat is nog niet zo simpel. Storing in het systeem, waardoor de kabelbaan steeds stil valt. Na 15 minuten hebben de mannen alles onder controle, alhoewel we onderweg nog een keer stilstaan. Hopelijk zijn de problemen volgende week verholpen als de wereldkampioenschappen mountainbiken hier verreden wordt. We hebben veel MTB'ers zien fietsen en trainen. Je moet hier echt geen angst voor hebben. Na het avondeten spelen de kinderen weer gezellig met de buurtkinderen. Echter, deze keer is het wel raak qua onweer! Het onweer komt razendsnel opzetten, de kerkklokken beginnen te luiden om de mensen te waarschuwen. Het is een bizar gezicht om de regenwolken het dal in te zien komen drijven. Zo is het droog en zo begint het kei-en keihard te regenen, zelfs hagel komt uit de lucht vallen. De rest van de avond is het droog, maar blijft het onweer wel boven ons hoofd hangen. Het blijft continu flitsen. Het grote voordeel van dit weer is dat de temperatuur even omlaag gaat. We zetten de deuren en ramen open om de warmte uit de huiskamer te verdrijven. Het is ook heerlijk om buiten te zitten en zelf even af te koelen. Niels en Senna zijn op tijd naar bed gegaan. Ze hebben morgen een vader-zoon dag en gaan samen een zwarte route in de bergen wandelen, iets waar Senna al de hele vakantie naar uitkijkt!