Kaprun - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Kaprun - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Kaprun

Blijf op de hoogte en volg Mirella

17 Augustus 2012 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

Waar het gistern nog regenachtig was, is het vandaag zonnig. Zeer zonnig en ook zeer heet, ondanks dat we nu op een hoogte van 900 meter zitten. Vandaag gaan we naar Kaprun. In Kaprun gaan we naar de Sigmund-Thun Klamm, erlebnis fur die ganze familie! Je loopt via trappen een kloof in, waar het water met veel kabaal onder je doorstoomt. Erg mooi om te zien en makkelijk te doen met de kinderen. Eenmaal uit de kloof besluiten we om een rondje langs de Klammsee te lopen. De kleur van het water doet ons denken aan Lake Louise in Canada. Halverwege het meer is een speeltuin en hier stoppen we even. De schoenen gaan uit en Niels, Senna en Severine gaan pootje baden in het ijskoude water! Na een uurtje lopen we weer door terug richting de auto. Onderweg staan borden met informatie over planten- en diersoorten die in dit gebied leven (waaronder ook ratelslangen, dus Mirella schroeft het looptempo op!). Terug bij de auto besluiten we om naar naar de Maisiflitzer te gaan. Supertoll, het is namelijk een hele gave rodelbaan! Senna gaat met Niels, ik neem Severine mee. Het is ontzettend gaaf, en de kinderen willen nog wel een keer (en wij stiekem ook). We maken een deal, volgende week gaan we nog een keer. We komen hier vast nog wel langs!
Op vrijdagavond is er op het dorpsplein live muziek, van de lokale fanfare. Daarnaast zijn er kraampjes waar je allerlei lekkere dingen kunt kopen. Severine was in de auto in slaap gevallen en daarna een beetje beroerd wakker geworden. Daarom ga ik samen met Senna even kijken. Het begint om 19.30 uur en wij lopen ook rond die tijd naar het dorpsplein. We haalden gedacht 1 van de eersten te zijn. Niets is minder waar. Het plein zit vol! Waar al die mensen vandaan komen geen idee, het is hier omdat vrij rustig.....Bij een kraampje helen we twee taartjes en Senna scoort een mooi bergkristal. Daarna nemen we vooraan plaats. In de verte horen we de fanfare aankomen. De leden van de fanfare zien er mooi uit, in traditionele kostuums. Senna kijkt zijn ogen uit! De muziek is niet helemaal mijn ding, maar het hoort er wel bij. Na dik een uur houden we voor gezien en lopen we terug naar huis. Een leuke afsluiting van de dag. Hopelijk kunnen we volgende week met z'n allen hier naar toe.