Sulzau (Untersurzbachfall) - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Sulzau (Untersurzbachfall) - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Sulzau (Untersurzbachfall)

21 Augustus 2012 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

Aangezien we gisteren grotendeels zittend in de auto hebben doorgebracht willen we vandaag weer wat actiefs ondernemen. Onze buurvrouw geeft als tip een wandeling rondom de Untersurzbachfall. Deze waterval ligt dichtbij Wald im Pinzgau, dus dat komt mooi uit. Rond 13.00 uur starten we de wandeling. Het is een middelzware wandeling, met af en een een pittige klim omhoog. Een goede oefening voor mooie kuiten. Onderweg heb je goed uitzicht op de waterval. Tijdens een van onze kort stops raken we in gesprek met Nederlanders. Wel zo makkelijk om te vragen of ze een foto van ons willen maken. Daarna wandelen we lekker door. Senna is een goede loper, hij rent rustig de berg op (en weer af en dus ook weer op. Het kost mij soms meer moeite!). Severine heeft vandaag een hele goede dag. Ze wandelt heel goed door en loopt zelf alle steile stukken! Apetrots zijn wij op allebei! Senna verzamelt ondertussen een paar nieuwe bergkristallen. Aan het einde van de middag zijn we terug bij het startpunt. Senna en Severine willen heel graag even spelen in de speeltuin, wij zitten lekker op het terras. Na een verfrissend, koel drankje (en weer een taartje) lopen we het laatste stuk terug naar de auto. Naast ons stroomt een riviertje. Niets zo leuk om in het water grote stenen te laten plonsen. Senna weet een steen zo goed te mikken, dat Niels vol geraakt wordt door het opspattende water! Lachen natuurlijk. Na het eten spelen de kinderen met de buurtkinderen, we zouden nog even gaan zwemmen maar dat ging niet door. Het onweer komt deze keer wel de berg over. Het is heel mooi om de verschillende weertypen te zien. Links van ons nog heel zonnig, boven ons de onweerswolken, een regenboog, rechts van ons enorme regenbuien. Het flitst en dondert, er steekt plotseling een enorme wind op, die ook zo weer weg is en dan is het weer voorbij. Geen regen en het onweer trekt verder het dal in.......