Konigsleitner Jodel wanderweg! - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Konigsleitner Jodel wanderweg! - Reisverslag uit Wald im Pinzgau, Oostenrijk van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Konigsleitner Jodel wanderweg!

Blijf op de hoogte en volg Mirella

18 Augustus 2012 | Oostenrijk, Wald im Pinzgau

Wauw! Als we de gordijnen opendoen straalt de zon en de warmte ons tegemoet. We gaan vandaag naar Konigsleiten. Via de Gerlos Alpenstrasse, met mooie vergezichten en regelmatig zicht op de Krimmler watervallen. Rond 11.30 uur komen we aan en stappen in de gondel die ons naar een hoogte van 2300 meter zal brengen. De gondel is vrij nieuw en Niels vergaapt zich aan de gebruikte materialen (vakanties zijn altijd goed voor inspiraties). Eenmaal boven is het ook warm, maar goed te doen voor een leuke wandeling. Voor de inwoners Van Konigsleiten is het vandaag een speciale dag. Vandaag wordt de jodel wanderweg officieel geopend. Men begint met een kerkdienst op de berg en daarna allerlei officiële handelingen. Voor de kerkdienst waren we te laat, van de overige activiteiten maken we een klein deel mee. We lopen eerst naar de dichtstbijzijnde top, waar een groot kruis staat. Vanaf dit punt heb je een schitterend uitzicht op de omgeving. Helaas is er net een uitbraak van vliegende mieren, dus we houden het snel voor gezien. Terug bij het bergstation drinken we wat lekkers om daarna een klein stukje van de jodel wanderweg te lopen. We lopen naar twee stations. Het eerste station is een grote koeienbel, waar binnen allerlei koeienbellen hangen. De bladmuziek hangt ernaast, dus we kunnen een jodel-liedje klingelen. Er hangt ook een kastje, als je op de knopjes drukt hoor je de jodelmuziek. Ontzettend grappig. Daarna lopen we door naar een hele grote Alpenhoorn. Ook hier hangt weer een kastje om de jodelmuziek te horen. We worden er een beetje melig van! Niet veel later komt er een familie aanlopen en de opa begint spontaan te jodelen, echt heel grappig om dit live te horen. We gaan met de gondel omlaag, genieten van het uitzicht en merken direct het temperatuurverschil. Het was erg prettig om vandaag hoog in de bergen te zijn. We rijden terug naar Wald im Pinzgau via een alternatieve route. Smalle bergweg, gaten in de weg, weinig ruimte voor jou en je medeweggebruiker. Kortom Niels in zijn element! Terug in het huisje genieten we op het terras en het balkon nog even lekker van het zonnetje.

• 19 Augustus 2012 - 11:48

De Vetjes:

Beste gilinkje(ook snippie),

Wat een verhalen, jullie moeten een boek uitbrengen!
    Wij zijn gearriveerd in soulac sur mer de vroegere vakantieplek van mirella. Wij snappen nu waarom gezien de vele winkeltjes, balen dat we de kortingskaart van mirella niet hebben meegenomen.
    Superweer hier circa 30 graden en prachtige stranden en supermarkten waar alle vers producten te koop zijn. Waarom is dit niet in Nederland?
    Kortom genieten!

Groeten de Vetjes

• 22 Augustus 2012 - 14:18

Ronald:

Leuke verhalen hoor uit het mooie Alpenland!

Wij zondag terugekomen, dus maandag nog effe te lappen natuurlijk. Topdag en de dag er na geen zonnebril nodig gehad. :-)
    Bri nu in Londen en ik lekker met de kids.

Veel plezier nog en tot snel!

Groetjes uit Andijk