Clearwater - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Clearwater - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Clearwater

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

31 Mei 2010 | Canada, Vancouver

We hebben geluk. Na een paar koude en soms natte dagen schijnt hier 's morgens volop de zon. We zijn in Clearwater en gaan vandaag Wells Gray Park bezoeken. We zijn nog geen 100 meter van de camping vandaan of we zien een bakker langs de weg waar je ook koffie kunt drinken. We hebben vakantie, dus we besluiten om te stoppen. Ze hebben niet alleen vers brood, maar ook heerlijke taartjes. In de tuin hebben we dus een overheerlijke koffiestop. Daarna rijden we door. Al snel zien we langs de kant van de weg een jonge bruine beer. De beren zijn hier onrustiger dan langs Icefields Parkway dus Mirella blijft in de auto zitten. We maken een paar mooie foto's en vervolgen onze weg. In het park bezoeken we de volgende watervallen: Spahats Falls, Dawson Falls en als laatste Helmecken Falls. Helaas heeft het in de regio al een paar dagen geregend, waardoor er veel muskieten zijn. We hebben op de camping een bugspray gekocht en die werkt gelukkig wel goed. Na de laatste waterval gaan we weer terug richting camping. Op het punt waar we vijf jaar geleden een zwarte beer zagen, zien we nu een grote donkerbruine beer. Helaas hebben we veel vaart, waardoor we flink in de remmen moeten. Hierdoor schrikt de beer en voordat we een foto kunnen maken schiet hij de bosjes in. Helaas! Op de camping ontmoeten we Bas en Ilse. Wes en Bas zijn lekker aan het zwemmen in het zwembad, helaas is Miel een beetje ziek geworden. 's Avonds hebben we de afsluitende bbq en borrel. We kijken terug op een gezellige week. Morgenochtend gaan we nog met elkaar ontbijten en dan gaan we echt ieder ons eigen weg vervolgen.