Clearwater - Squeah - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Clearwater - Squeah - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Clearwater - Squeah

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

01 Juni 2010 | Canada, Vancouver

Zachtjes tikt de regen......maar gelukkig het zonnetje doet haar best. Vandaag nemen we afscheid van Bas en Ilse. Zij gaan hun reizen vervolgen richting Whistler en daarna Vancouver Island. Een prachtig mooi stukje van Canada. Maar voordat het zover is, ontbijten we nog met elkaar. Dit keer in onze camper en chef-kok Niels doet zijn best. Hij maakt heerlijke gebakken eitjes die wel gewaardeerd worden. Bas en Ilse mochten ook wel een beetje verwend worden, Miel had 's nachts liggen spoken en Bas kreeg weer prompt last van zijn rug. Rond 11.00 uur verlaten we allemaal de campground. Wij stoppen nog even bij het bakkertje om de hoek. Ze hebben hier heerlijk, vers bruin brood en lekkere taartjes! Daarna reizen wij richting Kamloops om via de Gold Rush Trail af te zakken naar Hope. Het is een prachtige route en het lijkt net of we op de route du soleil rijden. Wij rijden in de zon terwijl links en rechts van ons hele donkere wolken hangen. Je krijgt wat je toekomt! Zoals gezegd de route is erg mooi. Het is rustig qua verkeer en het landschap is afwisselend. Onderweg zien we nog een paar treinen rijden, dit tot zeer grote vreugde van Senna en ook Severine vindt het machtig interessant (waar je mee omgaat wordt je mee besmet zullen we maar zeggen). Het laatste gedeelte van de route is wel het mooiste gedeelte. We komen langs de warmste plaats van Canada en rijden langs Hell's Gate (een kabelbaan gaat hier diep een canyon in). Wij besluiten te stoppen op een kleine provinciale camping (zonder voorzieningen). We hebben een mooi plekje gevonden aan de oever van de Fraser River. Aan het begin van de avond rijden er behoorlijk wat treinen langs, die zodra het schemerig begint te worden luid beginnen te toeteren. Gelukkig is rond 21.30 uur het spitsuur voorbij. Wij genieten bij het kampvuur van de stilte om ons heen. Morgen gaan we via Hope naar Vancouver voor de laatste twee nachten van onze vakantie.

• 03 Juni 2010 - 13:52

Cindy Zalm:

goh, wat jammer dat het er alweer bijna op zit. Ik zal jullie verslagjes nog gaan missen. En wat een ontzettend leuke foto's!

tot gauw en geniet er nog even van!