Vancouver - London Heathrow - Brussel - Zwaagdijk - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Vancouver - London Heathrow - Brussel - Zwaagdijk - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Vancouver - London Heathrow - Brussel - Zwaagdijk

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

04 Juni 2010 | Canada, Vancouver

Zoals gisteren in ons verslag is aangegeven, hebben we op het laatste gedeelte van onze reis een kleine tegenvaller. Mirella heeft donderdagnacht tot 01.00 uur (lokale tijd) de inbox in de gaten gehouden en via de e-mail contact gehad met het reisbureau. De volgende ochtend al weer op tijd wakker om te zien of er nieuws was. Het blijkt dat we een aantal oproepen gemist hebben. Er was nog een optie om met de KLM van London naar Amsterdam te vliegen, alleen dan hadden we 3 uur eerder moeten reageren. Helaas is deze optie, geen optie meer en is er nauw contact geweest tussen het reisbureau en mijn ouders. Ze hebben gekozen voor Brussel en mijn schoonvader kan via zijn werk een busje regelen. Zo zie je maar, als je slaapt draait de wereld door en wordt alles voor je geregeld! Maar goed. We ontbijten voor het laatst in de camper, onze koelkast is niet meer zo riant gevuld als de dagen daarvoor. We verdelen de laatste spullen over de koffers en Mirella heeft er een heel hard hoofd in of we onder magische grens van 23 kg blijven. We hebben namelijk vrij veel kleren gekocht....Daarna rijden we richting Abbotsford, waar we rond 11.30 uur aankomen. De shuttle bus staat al klaar dus alles spullen kunnen direct overgeheveld worden. Daarna handelen we alles af. Helaas had deze camper een aantal kleine, verborgen gebreken dus de dame van 4 Seasons voelde zich erg ongemakkelijk. Ze hebben het trouwens prima opgelost, dus geen klachten over deze verhuurmaatschappij. Daarna stappen we in de shuttle en rijden we richting het vliegveld. We zijn net 10 minuten onderweg, als Mirella beseft dat de kinderwagen nog onder in het luik ligt.....oeps! Snel weer terug en met een kleine vertraging komen we rond 13.30 uur aan op de luchthaven. De zeer behulpzame chauffeur helpt ons met uitladen en daarna checken we in. Helaas deze keer geen ruimte zitplaatsen, maar wel een stoel bij het raam (leuk voor Senna en achteraf ook heel leuk voor Severine). In tegenstelling tot Amsterdam mogen we de wandelwagen bij ons houden tot aan het vliegtuig (je snapt niet waarom ze in Amsterdam hier zo moeilijk over doen). We doden de tijd door wat te eten en winkeltjes te bekijken. Het laatste vakantiegeld maken we op bij de Starbucks. De luchthaven van Vancouver is erg mooi. Ze hebben een acquarium en een grote vijver waar kindjes mooi omheen kunnen lopen of of in kunnen vallen 10 minuten voordat je gaat boarden....Jawel, Senna besloot een frisse duik te nemen!!! Kletsnatte zooi in je handbagage, maar gelukkig geen pijn alleen een beetje geschrokken. Gelukkig hadden we reservekleding mee, maar geen droge schoenen. Uiteindelijk maar de sokken van zijn zusje aangedaan. Nadat dit avontuur achter de rug was, zijn we rustig aan boord gegaan en hebben we ons klaargemaakt voor de vliegreis naar London. De terugreis is zeer voorspoedig verlopen. Severine heeft het een klein uurtje lastig gehad met vooral zichzelf (ze had de hele dag nog niet geslapen), maar na 20 keer "ik zag twee beren" zingen gaf ze zich over aan Klaas Vaak. Senna ging rond 21.00 uur slapen. Rond 23.00 uur werd Severine weer wakker en heeft ze heel gezellig met haar vader de restant borrelnootjes opgegeten en is ze de rest van de reis wakker gebleven. Senna hebben we uiteindelijk 15 minuten voor de landing wakker gemaakt. Op London eerst langs de balie van British Airways voor de boardingpassen naar Brussel (was nog een gedoe, we stonden on hold voor de KLM tickets terwijl die optie allang vervallen was en twee kinderen met dezelfde voorletter en een babyfoto in het paspoort, daar kan een computer ook niet tegen). Uiteindelijk hadden we een klein uurtje over en om 12.45 vertrok de vlucht naar Brussel (vanaf London 1x gas geven en dan ben je er). Hier stond opa Demi ons op te wachten. Hij heeft ons na een lange dag veilig met de auto thuisgebracht.

Dit is het laatste reisverslag van onze vakantie in Canada. Wij kijken met ontzettend veel plezier terug op drie heerlijke weken. Het is voorbij gevlogen en Senna heeft inmiddels laten weten dat hij heel graag nog een keer naar Canada wil. Wij ook!!

Daarnaast willen wij iedereen nog bedanken voor de leuke reacties op ons weblog.

Groetjes van Niels, Mirella, Senna en Severine

• 07 Juni 2010 - 04:24

Bas En Ilse :

We zullen Wes vast waarschuwen voor die vijver!!!

Zijn nu in Victoria morgen naar de orka's!

Groetjes van ons allevier!