Jasper - Clearwater - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Jasper - Clearwater - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Jasper - Clearwater

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

30 Mei 2010 | Canada, Vancouver

Het is regenachtig als wij Jasper verlaten. We rijden vandaag zonder Bas en Ilse (en de kids natuurlijk) richting Clearwater. Wij zijn de laatste week van onze vakantie ingegaan en zij blijven nog iets langer. Het is een rit van ongeveer 314 km. Gelukkig klaart het snel op en het zonnetje doet zijn best om door te breken. We houden onze eerste stop bij Mount Robson. We bestellen een lekker bakje koffie met natuurlijk wat lekkers! Helaas hebben we de top van Mount Robson niet gezien, deze was verstopt in een dik pak wolken. We vervolgen onze route en onderweg stoppen we bij het plaatsje Blue River (halverwege de route). Hier kun je meedoen aan een wildsafari per boot. Als sinds Beaver Land (bezoek Mike en Mo) wil Senna heel graag varen met een bootje. We hebben mazzel, als we om 12.15 uur aankomen kunnen nog net mee. We krijgen een extra jas en moeten allemaal een zwemvest aantrekken. Severine is hier niet heel erg blij mee en zet even een keel op. We stappen in en krijgen een korte uitleg van de gids annex "kapitein". We varen het meer op en dan is het zoeken geblazen naar wildlife. In eerste instantie spotten we niets. Ondertussen breekt de zon door en is het aangenaam vertoeven op het water. Severine heeft het naar haar zin. Ze is niet blij met de wind die in haar gezicht blaast, dus ze gaat met haar kont in de wind staan. Senna is heel stil aan het genieten, zijn koppie straalt! Halverwege de rit krijgt de gids een melding dat er beren zijn gezien op de plek waar we eerder langs zijn gevaren. We racen terug en inderdaad een zwarte beer loopt langs de kant en doet zich tegoed aan mieren. We blijven een tijdje dobberen en kunnen een paar mooie foto's maken. Daarna steken we het meer over en stappen uit bij een prachtige waterval. Senna's dag kan niet meer stuk, varen met een bootje en een waterval! Na een uur zijn we weer terug bij het beginpunt. We hebben honger en in het dorpje stoppen we bij Tony's Grill waar we een paar heerlijke hamburgers eten. Daarna rijden we door naar Clearwater, waar we rond 16.00 uur arriveren op de KOA camping. We reserveren een site voor twee nachten en reserveren alvast een plekje voor Bas en Ilse. Zij komen morgen ook naar Clearwater waar we een afsluitende bbq houden. Het einde van de vakantie komt nu wel heel snel in zicht......

• 01 Juni 2010 - 00:02

Mike & Mo:

Hoi hoi lieffies!!!

We zaten gisteavond nog de fotos te bekijken en er zitten prachtige fotos tussen vooral van de kids aan het strand in Peachland. We hebben in iedergeval weer mooie frisse herinneringen aan jullie. Hoop dat jullie nog een prachtige paar dagen hebben in ons land. Dikke kus van ons en we spreken elkaar snel.
    xoxoxoxox