Field - Banff - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Field - Banff - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Field - Banff

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

28 Mei 2010 | Canada, Vancouver

We hebben de nacht redelijk doorstaan. Severine was zo warm aangekleed dat ze 's nachts heel onrustig was geworden. Rond 7.00 uur hebben we haar maillot en dikke slaapzak uitgedaan, waarna ze gelijk een stuk vrolijker werd. Zo kan het dus ook! We zetten de kachel lekker hoog en de camper voelt als snel aangenaam warm aan. Het gaat Senna allemaal niet snel genoeg. Hij gaat eerst voor de kachel in het keukentje staan. Daarna zoekt hij de warmte op in het kleine badkamertje/toilethokje. Het is een klein hokje dus superwarm, maar dat maakt Senna niet uit. Na 10 minuten komt hij als herboren uit de badkamer/toilethokje. Tegen 9.30 uur zijn wij bijna gereed voor vertrek. Echter in de camper naast ons kun je een kanon afschieten. Het blijft akelig rustig. Niels besluit om de wake-up call te verzorgen. Binnen een mum van tijd zijn ze wakker, aangekleed en ook klaar voor vertrek. Ondanks dat we gisteravond bedacht hadden om een camping te zoeken langs de Icefields Parkway, keizen we nu toch voor Banff. Langs deze route liggen diverse bezienswaardigheden die we willen bezoeken. Bas en Ilse gaan hun parkpas in Field ophalen, wij besluiten om naar de Takakkaw Falls te gaan. Helaas na een paar kilometer komen we erachter dat de pas gesloten is. Je kan alleen te voet verder en 10 km heen(en dus ook weer terug) is iets te veel van het goede. We gaan naar de natural bridge iets buiten Field. Senna en Severine zijn behoorlijk onder de indruk van de hoeveelheid en vooral snelheid van het water. We stappen in en rijden richting Lake Louise. Het wordt niet echt veel warmer en we zien onderweg veel witte plekken (sneeuw!!). De route richting Lake Louise is mooi en we kunnen zien dat de sneeuwgrens de afgelopen nacht niet heel hoog is geweest. Bij het meer is het koud (mede door de wind). We halen snel in het hotel een beker hele dure koffie met wat lekkers. Hierna kleden we ons dik aan en lopen een stuk langs het meer. Het meer is nog grotendeels bedekt met een dikke laag ijs, waardoor je blauw/groene kleur niet goed kunt zien. Er zit wel veel beweging in het water, waardoor je het effect van kruiend ijs krijgt. Senna vindt het allemaal erg interessant en zit een hele tijd op de rotsen om te kijken hoe het ijs omhoog gestuwd wordt. Hier treffen we Bas en Ilse en samen rijden we naar Moraine Lake. Miel is (wederom) in slaap gevallen en deze keer blijft Ilse in de camper. Het is een korte wandeling omhoog en boven hebben we een mooi uitzicht op het meer (wat ook nog grotendeels bevroren is). We gaan snel terug naar de camper, de wind maakt het er niet veel warmer op. Vanuit Lake Louise rijden we via Bow Valley Parkway naar Banff. Dit is een mooie route (geen snelweg) met een grote kans op het spotten van wildlife (we willen nu toch echt wel weer een keer een beer zien!). Helaas vandaag geen beren, wel een aantal herten. In Banff doen we eerst even boodschappen voor het avondeten en daarna snel door naar de campground. Waar we door een moment van onachtzaamheid door ondergetekende twee fire permits aanschaffen, terwijl we er maar 1 nodig hebben!! Heel handig, maar goed.
we eten een lekker soepje met stokbrood en als toetje natuurlijk marsmallows! Morgen moeten we op tijd opstaan, we gaan richting Jasper via Icefiels Parkway.