Revelstoke - Field - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Revelstoke - Field - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Revelstoke - Field

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

27 Mei 2010 | Canada, Vancouver

Het is nog steeds korte broeken weer als we wakker worden. Vandaag gaan we weer een stukje rijden. Het einddoel voor vandaag is nog niet helemaal duidelijk, het is mede afhankelijk hoe het onderweg allemaal gaat. Even buiten Revelstoke stoppen we bij Skunk Cabbage voor een korte trail (over planken) door een moerasgebied. Niet veel verder lopen we een korte trail door een Giant Ceder Park. Het zijn korte wandelingen die Senna en Severine leuk vinden om te doen. Severine valt hierna als een blok in slaap, waardoor we de vaart erin kunnen houden. We ontmoeten Bas en Ilse bij het Visitor Center in Golden. Een klein plaatsje waar we een heel kort bezoekje brengen aan de Kicking Horse Pedestrian Bridge. De bewoners zijn erg trots op de brug, wij vonden er niet veel aan. Bas heeft zijn huiswerk gedaan en bij de "moppies" van het Visitor Center navraag gedaan welke campings in de buurt geopend zijn. We besluiten om naar Field te rijden, waar Bas en Ilse hun parkenpas kunnen aanschaffen. Helaas zijn we net te laat (we zijn eerder op de dag een tijdzone gepasseerd, waardoor het gelijk een uur later is) dus de parkenpas moet wachten tot morgen. In Field overnachten we op een campground zonder hoop-ups (geen water, electra etc. op je campingsite). Je moet tevens zelf je registratie verzorgen en geld in een envelopje doen. Het mooie weer hebben we enige tijd geleden achter ons gelaten, het is hier bar koud! Volgens het weerbericht gaat het vannacht ook licht vriezen. We besluiten om een fire permit aan te schaffen, kunnen we in ieder geval een lekker vuurtje stoken. De kindjes gaan dik ingepakt onder de wol en Ilse en Mirella lopen nog een rondje over de camping. Een uitgelezen kans om de opgedane kennis van de fotocursus in de praktijk te brengen (en wie weet zien we nog wildlife). Helaas geen wildlife, wel snel invallende schemering en een ijskoude wind. We houden het dan ook snel voor gezien. We zien hoog op de berg een trein rijden en ontdekken de volgende dag dat dit spoortraject een onderdeel is van de spiral tunnels is. De mannen zitten rond het vuurtje en we sluiten ons hier snel bij aan. We houden het niet heel lang vol, we doven het vuur en duiken snel ons bedje in.