Westbank - Revelstoke - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Westbank - Revelstoke - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Westbank - Revelstoke

Door: sensev

Blijf op de hoogte en volg Mirella

25 Mei 2010 | Canada, Vancouver

Het is een heerlijke zonnige morgen als we wakker worden. Daarnaast is het ook een hele speciale dag want Sem is jarig! Hij is vandaag 4 jaar geworden en we zingen hem luid (in het Nederlands) toe. Sem is erg blij met zijn cadeau en we hopen dat zijn ouders dat op dit moment ook nog zijn. Helaas is het ook de dag dat we onze reis door Canada verder gaan vervolgen. Gisteravond laat (tja dat heb je met een hot tub in de tuin) hebben we na het versieren van de huiskamer afscheid genomen van Mike. Hij moest vandaag helaas vroeg op pad, waardoor we hem niet meer zouden zien. Na een laatste lekkere douche, ontbijt en bakkie koffie verzamelen we al onze spullen en maken we ons klaar voor vertrek. Mo en ik doen ons best, maar er vallen toch een paar traantjes. De afgelopen dagen waren in 1 woord geweldig! Het is dan ook voorbij gevlogen. We zwaaien Mo en Semmie uit en laten middels de claxon de buurt weten dat de tijdelijke campground aan Mountain Hollow Lane is opgeheven. Samen met Bas, Ilse en de kids doen we boodschappen bij de Wal Mart. Rond 13.00 uur verlaten we Westbank om via een alternatieve route richting Revelstoke te rijden. Helaas is onze Tom Tom (lees Niels Niels niet helemaal bij de pinken en hebben we een kleine omleiding. Mike heeft niet gelogen, het is daadwerkelijk een prachtige rit, helaas zonder wildlife ondanks alle waarschuwingsborden. Aan het einde van deze mooie route (waar we dreigen verkeerd te gaan, maar dit kwam niet door Niels) komen we stomtoevallig Mike tegen! We kunnen hem nog snel even feliciteren, hij wijst ons de juiste weg en gaat daarna snel naar huis naar zijn jarige zoon. De rit naar Revelstoke verloopt voorspoedig. Onderweg stoppen we bij de Dutch Dairy voor een heerlijke ijsje. Het laatste stukje van de rit hebben we een extra passagier in de auto. Het gaat heel lang goed, maar de jongens beginnen moe te worden en proberen elkaar af te troefen met wie het oudst, grootst, snelst etc etc is. Niet echt heel ontspannen aan het einde van de dag. Gelukkig zien we een aantal hele lange treinen onderweg en daarmee kunnen we ze redelijk afleiden. In Revelstoke staan we naast elkaar op een mooie campground aan het water, met een speeltuintje binnen handbereik (en de treinen heel ver weg!). Ilse tovert uit haar keuken een heerlijke maaltijd die we met z'n allen buiten opeten. Het kampvuur is aan, de marsmallows zijn een succes en iets later dan de bedoeling was gaan de kindjes naar bed. Wij genieten daarna van een lekker bakkie koffie/thee en aansluitend van een alcoholische versnapering.