We vertrekken naar Canada - Reisverslag uit Zwaagdijk-West, Nederland van Mirella Snip - WaarBenJij.nu We vertrekken naar Canada - Reisverslag uit Zwaagdijk-West, Nederland van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

We vertrekken naar Canada

Door: sensev

14 Mei 2010 | Nederland, Zwaagdijk-West

03.00 uur...de wekker gaat. Wel een beetje vroeg om op te staan, maar het is voor het goede doel. Vandaag gaan we naar Canada! De kinderen zijn vlot wakker en hebben gelukkig geen last van een ochtend humeur. Rond 04.00 zijn we bij mijn vader, hij brengt later de auto weer naar huis. We zijn op tijd op Schiphol, het is niet druk bij de incheck-balie. De zware koffers zijn we kwijt. Na een kopje koffie nemen we afscheid. Senna en Severine zijn niet te houden. Overal grote vliegtuigen en winkeltjes. Voor 07.00 uur melden we ons bij de gate voor het vliegtuig naar London. Het is druk op Schiphol, we vertrekken met een kleine vertraging. Het is zonnig en we hebben na een kleine 45 minuten prachtig uitzicht op London. Op London Heathrow is het ook druk, dus we sluiten achteraan in de file. Iets later dan de planning landen we. Met de bus gaan we van terminal 5 naar terminal 3. We rijden langs een Airbus A380 (echt een joekel van een vliegtuig). Bij terminal 3 sluiten we achteraan in de rij voor de douane. Zucht....maar dan komt het voordeel van reizen met kinderen om de hoek kijken! Je wordt uit de rij geplukt en mag direct doorlopen naar de douane! Met toestemming voordringen dus!! In London moeten we ons melden bij de balie van Air Canada voor onze boarding passen, die konden ze in Amsterdam niet maken. Dit verloopt ook vrij soepel en nu is het wachten op de volgende vlucht. De tijd vliegt voorbij, ook nu vermaken Senna en Severine zich prima. De oogjes worden wel wat kleiner en de gezichtjes wat wit van de slaap. Ruim op tijd lopen we naar de gate. Ook hier mogen we met toestemming voordringen en na de business class mensen mogen wij aan boord. We hebben een geweldig plek met lekker veel ruimte om ons heen. Iets later dan de planning vertrekken we. Senna en Severine maken hier niets van mee. Ze vallen als een blok in slaap. Severine wordt na 1,5 uur wakker en Senna zelfs drie uur later (het eten hebben ze dus gemist). Gelukkig hebben we allerlei lekkere dingetjes mee en ook de kleine cadeautjes van oma op zijn tijd doen het goed. Vlak voor de landing vallen Senna en Severine weer in slaap! Als we geland zijn maken we Senna wakker, we wachten rustig tot iedereen het vliegtuig heeft verlaten. Bij de kofferband wordt Severine ook weer wakker. Het korte tukkie heeft ze goed gedaan. Het is nu rond 13.00 uur Canadeese tijd, dus het zou mooi zijn als we zo lang mogelijk wakker kunnen blijven. De koffers komen snel, de shuttle naar het hotel ook. Severine wil in bad, Senna gaat samen met zijn vader lekker chips eten. We gaan ook nog even naar de McDo, maar dan komt de man met de hamer. We gaan terug naar de hotelkamer en vallen rond 17.00 uur allemaal in slaap.....

• 20 Mei 2010 - 10:22

Opa:

Die leuke dingetjes niet alleen van oma!!