Pesaro - Reisverslag uit Pesaro, Italië van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Pesaro - Reisverslag uit Pesaro, Italië van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Pesaro

Blijf op de hoogte en volg Mirella

01 Juli 2013 | Italië, Pesaro

In het huisje ligt veel informatie over plaatsjes in de omgeving. Zo ook over Pesaro, een oud plaatsje aan de kust. Het is een kleine 45 minuten rijden. Het is weer prachtig mooi weer vandaag, eenmaal in Pesaro aangekomen starten we natuurlijk met.....cappuccino en wat lekkers. Daarna maken we een wandeling door het centrum. Pesaro is het eerste plaatsje waar we een herdenking terugvinden aan de 2e WO. Zo is er een muur met foto's van lokale helden en op straat hebben ze bladzijden uit het dagboek van Anne Frank verwerkt. We bezoeken een prachtige kerk, waar ze tijdens restauratie werkzaamheden een prachtige mozaïek vloer hebben ontdekt. Het is 12.00 uur en we worden vakkundig de kerk uitgewerkt. De pastoor moet lunchen! Wij lopen verder door het centrum en zien nog veel meer mooie dingen. Rond 14.00 uur laten we Pesaro achter ons en rijden terug richting Fano. Hier stoppen we en gaan we lekker naar het strand. Het is een prachtig mooi zandstrand, met een klein speeltuintje, een eettentje en een rustige zee. Het is hier heerlijk vertoeven! We vermaken ons prima. Aan hetbeinde van de middag gaan we terug naar ons huisje op de berg en genieten we van een prachtige zonsondergang. Onze eerste week vakantie zit erop, gelukkig zijn we hier nog een week. Ciao!