Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: sensev

03 Juni 2010 | Canada, Vancouver

De dag begon bewolkt, letterlijk en figuurlijk. We kregen vanmorgen vroeg een SMS van het thuisfront. Of we met spoed contact wilden opnemen. We kregen een donkergrijs vermoeden, zal onze vlucht van London naar Amsterdam dan toch geannuleerd zijn......Bij het doornemen van onze inbox zagen we al snel een e-mail van WRC. Helaas, wegens een staking van het personeel van British Airways is onze vlucht geannuleerd. De vlucht naar London vertrekt wel. We hebben een tweetal opties voorgeschoteld gekregen. Optie 1 van London Heathrow naar Gatwick met een hele lange tussenpauze (aankomst A'dam om 20.50 uur i.p.v. 15.30) of optie 2 van London naar Brussel met aankomst om 14.30 uur. Maar ja, Brussel is geen Amsterdam en helemaal geen Zwaagdijk-West. Op het moment dat wij het mailtje doorlezen, is het kantoor van WRC gesloten. We hebben gelijk maar een replay gestuurd met een aantal vragen en verzoek tot uitzoeken van andere opties. Het is een kleine domper, maar ergens verweg hebben we hier rekening mee gehouden. Gelukkig begint de zon te schijnen en besluiten we de economie van Vancouver een impuls te geven. We gaan lekker de stad in! Onze eerste stop is Granville Island. Hier "lunchen" we aan het water (was gewoon een take out, maar dit klinkt leuker) en daarna gaan we met een boot-taxi een klein stukje varen (dit wederom tot groot plezier van Senna). We stoppen bij Robson Street, de winkelstraat van Vancouver. Niels slaagt deze keer uitstekend bij de Tommy Hilfiger Store. Echter zijn total savings halen het niet bij de savings van Kelowna.....Daarna gaan met de bus-aan-een-touwtje (omschrijving van Senna) richting Gastown. We zien de stoomklok en lopen nog wat toeristenwinkeltjes in. De dag vordert nu wel heel snel en rond 18.00 uur laten we Vancouer achter ons. Ondanks het weerbericht is het een hele mooie en vooral zonnige dag geworden. 's Avonds op de campground duiken Niels en Senna nog even het zwembad en de hot tub in, terwijl Mirella alle nieuwe aankopen strategisch probeert te verdelen over de koffers. Op dit moment is het 8.30 uur in Nederland en 23.30 uur in Canada. Mirella schrijft dit stukje in de doucheruimte van de campground (hier hebben we namelijk wel bereik). Hopelijk krijgen we snel een reactie van het reisbureau. Anders wordt onze Skype naam Zwaagdijkwestontour) wel heel erg letterlijk....