Marotta - Reisverslag uit Fossombrone, Italië van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Marotta - Reisverslag uit Fossombrone, Italië van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Marotta

Blijf op de hoogte en volg Mirella

07 Juli 2013 | Italië, Fossombrone

De bambino en bambini hebben zich gisteren heel voorbeeldig gedragen in Assisi en Perugia. Daarom mogen zij vandaag het programma bepalen. De keuze was niet zo heel moeilijk, terug naar het strand van Marotta want daar hebben ze grote golfen. Mads op tijd in zijn bedje gelegd en in de middag richting Marotta gereden. Het is heerlijk weer, iets drukker dan een aantal dagen geleden. Parkeren lukt nog wel steeds aan het strand (en gratis ;-)). Senna en Severine vinden het prachtig mooi, hoge golven, heerlijk water. Kortom ze zijn het water niet uit te meppen. Aan het einde van de middag rijden we terug naar Fossombrone. Het restaurant waar we vanavond willen eten is nog niet open om 18.00 uur. Geen probleem, dan rijden we eerst even door naar het huisje om ons op te frissen. Overal zit zand en onze huid is plakkerig van het zout. Rond 19.00 uur rijden we terug naar Fossombrone, het restaurant en de naastgelegen speeltuin zijn inmiddels open. Het is zondagavond en het restaurant loopt snel vol. Naast ons is een lange tafel gedekt. Gezellig denken we.....twee weken lang bijna geen Nederlanders en dan prompt op deze avond een lange tafel vol. Wat kun je je soms schamen voor je landgenoten, zo ordinair en luidruchtig. Het viel zelfs Senna op ("hé mam, dat zijn Nederlanders....."). Waar wij van houden, gewoon een Italiaanse kaart (geen vertaling voor handen), bediening die alleen Italiaans spreekt.....dus bestellen maar en afwachten wat je op je bord krijgt. Het eten was heerlijk en de kinderen hadden een super tijd in de speeltuin inclusief Italiaanse nanny. Rond 21.00 uur rijden we terug naar Montalto Tarugo, de buikjes rond en vol!