Gubbio - Reisverslag uit Gubbio, Italië van Mirella Snip - WaarBenJij.nu Gubbio - Reisverslag uit Gubbio, Italië van Mirella Snip - WaarBenJij.nu

Gubbio

Blijf op de hoogte en volg Mirella

03 Juli 2013 | Italië, Gubbio

Na een goede nachtrust, een vroege start van Mads, een lekker ontbijt gaan we op weg naar Gubbio. Een mooi ritje door het prachtige landschap van Le Marche/ Umbrië. We parkeren de auto net buiten het centrum en krijgen gelijk een pittige klim voor de kiezen. Het is hard werken voor de kuiten! Bij een klein tentje drinken we natuurlijk een cappuccino en eten Senna en Severine een lekker stukje pizza (om 11.00 uur!). Daarna lopen we door het centrum en bezoeken alle bezienswaardigheden. Gubbio heeft nog een leuke attractie, namelijk met een kabelbaan naar de Basiliek van S.Ubaldo. Het instappen is een hele belevenis. Je moet op een stip gaan staan, dan komt het bakje voorbij en moet je al springend instappen. Heel bijzonder en vooral Senna en Severine vonden het te gek. Vanuit de kabelbaan heb je een prachtig uitzicht over de stad. We lunchen boven op de berg en gaan daarna weer naar beneden en lopen teug naar de auto. We rijden weer terug naar huis en plonsen nog lekker in het zwembad. s'Avonds is Novella nog aan het werk in de moestuin naast ons huisje. We krijgen een uitnodiging om morgen langs te komen en naar de dieren te kijken. Dat gaan we zeker doen. Ciao!

• 04 Juli 2013 - 23:08

Colinda :

Zo te lezen genieten jullie met volle teugen!!! Veel plezier verder!!! X

• 05 Juli 2013 - 21:32

Ronald:

Dag lieve familie,
    Leuk om zo wat van jullie vakantie mee te lezen! Jullie hebben het prima naar de zin zo te lezen.
    Veel plezier nog de laatste week en tot in Nederland maar weer.

Groetjes uit Andijk.